mandag den 23. februar 2015

22. februar 2015 - Hjemrejse

Når først dagen er kommet, hvor man skal hjem, så vil man egentlig bare afsted og få hjemrejsen overstået, så hurtigt som muligt. Vor lejede bil stod i kælderen på et andet af Aarhus Charter's hoteller, men det er ikke bare lige, for Funchal havde arrangeret Marathon i gaderne og derfor afspærret store dele af vejene i byen. Jeg kørte nogle forvirrende omgange rundt, indtil jeg fandt et sted i nærheden af, hvor jeg havde ladet Sonja vogte over vore kuffeter, indtil jeg kom. Jeg spurgte en politibetjent, om jeg ikke lige måtte parkere i ti minutter, indtil jeg havde fået fat i min kone. Jo, det måtte jeg sandelig gerne. Han smilte og var vældig flink. Da vi kom tilbage til bilen spurgte han om vi havde været tilfreds med opholdet og om vi ville komme igen. Det svarede vi selvfølgelig ja til. Vi har jo snart alderen. Vi har nok været nogle af de yngste. "Det er en pensionistø", som en sagde i Tirstrup, der skulle hente sine forældrer. Det har nu også sine fordele; ingen skrigende børn og fulde teenagere.

Jeg synes, at det er lidt hårdt at flyve hjem, men det er da bedre end hvis man skulle cykle. Hanne hentede os i Tirstrup, så vi var vel hjemme ved 21:30-tiden.

Jeg har lige samlet nogle videoer af vandet omkring Madeira. Det tager ca. 8 minutter, men der er en belønning til sidst. https://www.youtube.com/watch?v=3CYDlh4hftM

Ingen kommentarer:

Send en kommentar