fredag den 20. februar 2015

19. februar 2015 - Vandretur

19. februar 2015 - Vandretur
Se flere billeder her: http://goo.gl/3FuxjS
Man skal gå langs vandingskanaler, når man er på Madeira, men det lader vi os ikke styre af. Vi tager en tur langs kysten til Camara de Lobos. Det er nu heller ikke så nemt. Vi troede, at stien langs kysten gik helt fra Funchal havn, men det gør den ikke. Man skal gå langs vejen en del af vejen. På et tidspunkt fandt vi en vej ned til stien. Nu kunne vi så nyde Atlanterhavet. Selvom det ser stille ud, så er bølgerne dybe og de rejser sig brusende, larmende og våde, når de nærmer sig kysten. Ind i mellem sprøjtede til op på stien, så vi blev våde. Turen er næsten 9 km, men det er ikke i almindelig tempo a la Danmark. Her går det op og ned, - og ud og ind. Camara de Lobos er en lille fiskerby med aldeles fotogene små fiskerbåde. Mændene fisker om natten, for der kan de fange Espada, - en ålelignende dybhavsfisk. Den er fandme grim, men den smager fantastisk. Det er den med bananen. Der var plads på en af  havnens cafèer, hvor vi fik burger og steak og et par øl. Det er vældig malerisk, så vi sad der et stykke tid.
Vi kunne ikke gå længere, så vi havde egentlig bestemt, at tage en bus hjem til Funchal, men da den lod vente på sig, inviterede jeg et danskt par til at følge os i en taxa. Det kan vældig anbefales at tage en taxa på Madeira. Chauførerne er flinke og der er mange af dem og egentlig ikke så dyre. Jeg sad selvfølgelig lidt hos “Dannys Far” indtil der var en fodboldkamp i fjernsynet, hvor Danny spillede for Sct. Pedersborg mod PSV Eindhoven. Hvem skulle have troet, at jeg nogen siden skulle have holdt med et russisk fodboldhold. Det gjorde jeg og de vandt stort med 1-0 på en “assist” af Danny.


Nå, et par timer hos “Dannys far” og så var jeg vel egentlig klar til at spise aftensmad. Rejselederne havde anbefalet tre lige ved siden af hinanden. Den første aften prøvede en af dem og var ganske tilfreds. Denne gang valgte vi en anden af de tre. En lidt finere restaurant, men sådan set ikke meget dyrere. Det er nok det bedste fisk jeg har fået. Jeg fik tre forskellige grillede fisk og rejer. Grillet fisk er altså min favoritmåde at tilberede fisk på. Der skal bare være nok af hvidløg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar